Výroba fotografických albumov alebo farebných katalógov patrí k najvýznamnejším trendom súčasnej doby. Tento stav je podporený predovšetkým tým, že je veľmi ľahké zaobstarať fotografie mnohými rôznymi spôsobmi a v kvalite, ktorá je dostatočná pre bežného spotrebiteľa. Rovnako tak pomáha tomuto vývoju pokles cien tlačových služieb a nové, veľmi atraktívne a pohotové spôsoby väzieb pre albumy, katalógy a obrázkové publikácie. Ešte významnejšie sú prepracované ponukové systémy na internete, kde si bežný zákazník dokáže vytvoriť základnú kompozíciu publikácie z pripravených šablón, doplniť texty, pozadia, umelecké efekty a potom všetko, vrátane svojich obrázkov objednať a odoslať. Podobný spôsob zadania umožňuje vytvárať veľmi kvalitné a predovšetkým osobné publikácie.
Detail
Cesta publikácie na trh a jej predaj správnemu okruhu čitateľov sú dnes omnoho jednoduchšie a to vďaka minimalizácii rizika skladovania a následnej skartácie nepredaného diela. Digitálna cesta papierovej produkcie v sebe nesie i efekt vyšší produktivity s menším počtom personálnych zdrojov, menším počtom štvorcových metrov potrebných pre produkciu a rýchlejšie reakcie a dodanie zákaziek koncovému zákazníkovi. Efekt digitálnej výroby publikácií otvára aj nové možnosti podnikania a tým dodatočného zisku, a to vďaka adresnej distribúcii publikácií a možnému prispôsobeniu potrebám čitateľa. Roky diskutovaná kvalita tlače je vďaka extrémnemu vývoju v tejto technickej oblasti už minulosťou. Nakoniec, nie však posledným pozitívnym efektom digitálnej produkcie, je ekologické hľadisko dopadajúce na celý polygrafický priemysel, ktorý vďaka chemicky náročnej ofsetové technológii je stále štvrtým najviac zaťažujúcim priemyslom na svete.
Detail